De boodschap van deze website is:
- Transformatie van onze samenleving is broodnodig.
- Hierbij hebben we noch van grote bedrijven noch van grootschalig openbaar bestuur veel te verwachten. Daarvoor zijn zij te zeer deel van het huidige systeem. Te zeer qua belangen verstrengeld in dat systeem.
- En daarom moeten we zelf aan de slag, als burgers en als klanten.
Gelukkig zijn er uitzonderingen.
Zo’n ‘witte raaf’ lijkt de WBCSD te zijn. Deze World Business Council for Sustainable Development is een samenwerkingsverband van veranderingsgezinde bedrijven. Een verband wat niet vrijblijvend is (zo werd Volkswagen geschorst) en waarin de nadruk ligt op actie.
Precies wat we nodig hebben!
Heiligen zijn het natuurlijk niet. Maar laat het betere geen vijand van het goede zijn. Voor ons dus: goed om kritisch te volgen (wij zijn de ultieme toezichthouder) en om waar zinvol en mogelijk onze keuze als klant op te baseren.
Dat liefst ook laten weten aan het bedrijf van jouw keuze en aan het bedrijf dat je daarvoor als klant links laat liggen. Dan gebruik je je invloed als klant.
Natuurlijk moet je dan wel weten welke bedrijven dit zijn: dat vindt je hier.